למרות הצהרות ברקת: בקרית יובל יוקרנו סרטים בשבת

לא יתכן שברקת מצהיר מצד אחד שהוא נגד ההקרנה בשבת ומצד שני הוא מורה לעובדיו להימנע מלהצביע – דבר שהוביל להחלטה להקרין בשבת את הסרטים במנהל הקהילתי
יעקב גרודקה 1 Comment on למרות הצהרות ברקת: בקרית יובל יוקרנו סרטים בשבת

המאבק המתוקשר נחל כישלון חרוץ: החל מהשבת הבאה, יוקרנו סרטים במנהל הקהילתי בקריית יובל, תוך רמיסת כבוד השבת • ומה הוביל להכרעה? – הוראה לעובדי העירייה החברים במנהל להימנע מהצבעה • החרדים בשכונה זועמים

צילום: יונתן סינדלר, פלאש 90
לא יתכן שברקת מצהיר מצד אחד שהוא נגד ההקרנה בשבת ומצד שני הוא מורה לעובדיו להימנע מלהצביע – דבר שהוביל להחלטה להקרין בשבת את הסרטים במנהל הקהילתי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

למרות ההצהרות וההבטחות מצד ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וחברי מועצת העיר החרדים לשמור על הסטטוס קוו בבירה ולמנוע את הקרנת הסרטים בשבת על ידי המנהל הקהילתי 'יובלים' במבנה שבשימוש המנהל – 'בית טילור' שבשכונת קריית יובל – אתר 'קול חי' חושף כי לאחר קיום בחירות פנימיות של חברי הנהלת המנהל – הוחלט באופן סופי כי הקרנת הסרטים תתקיים כמתוכנן וזאת בעקבות הוראה ברורה שקיבלו עובדי עיריית ירושלים החברים במנהל – להימנע מלהצביע נגד ההקרנה בשבת.

במייל ששיגר אמש רוני שרון יו"ר מינהל יובלים לחברי ההנהלה הוא כותב כי "אתמול התקבלה החלטה בהנהלה לחידוש הקרנות הסרטים בשבת במתנ"ס טיילור וזאת לאחר הקפאת ההקרנות של הסרטים – לאחר ניסיון שנבדק להגיע להבנות והסכמות בעניין היחסים בין חרדים למגזר הפלורליסטי באמצעות העירייה, הניסיון להדברות וגיבוש הבנות לא המריא לתוצאות ובמקביל הוחלט על קיום בחירות בחלק מהמנהלים הקהילתיים ובתוכם יובלים".

עוד ציין כי "אנו מסכימים כי רצוי להגיע להבנות והסכמות עם המגזר החרדי בעניין מתכונת הבחירות  ומספר הנציגים בהנהלה והבנות נוספות בסוגיות עקרוניות אחרות, ומאחר ויש התחלת דיאלוג והדברות חיובית – ההחלטה שהתקבלה אתמול עלולה לשבש את המשך ההדברות להסכמות מצורף בזה פנייתו של שייקה".

"אבקש את הצבעתכם מחדש להחלטה זו מי בעד חידוש ההקרנות של הסרטים במקביל להדברות או מי בעד הקפאת ההקרנות ער למיצוי המו"מ עם החרדים".

במייל המשך כתב שרון לחברי ההנהלה כי "לאחר שהועלת הצבעה חוזרת שאומרת שיש רוב להמשך הקרנת הסרטים אני סוגר את ההצבעה – ומעביר ליחיאל את המשך הטיפול בנושא, הקרנה ראשונה בתאריך 26/3/16".

לסיום כתב כי "זה למרות שהתקבלה החלטה קודמת שבסיום החודשיים שראש העיר ביקש להפסיק את ההקרנות על מנת להגיע להבנות נחזור להקרין לפי התוכנית, ואין להצבעה זו כוח מלשנות את ההחלטה הקודמת של ההנהלה, כמו"כ, אם יעלה לישיבת הנהלה הצעה לדיון על המשך ההקרנות העתידיות יובא הנושא לבדיקה והכנסה לסדר היום".

תושבי השכונה שוחחו הבוקר עם אתר 'קול חי' ותקפו בזעם את ראש העיר ברקת ואת הנציגים החרדים, "עד מתי הנציגים החרדים ימשיכו להיות פתאים ולהיות שותפים להרס ירושלים?", לטענת התושבים החרדים בשכונה, "הגוף של חברי ההנהלה מונה תשעה נבחרי ציבור וששה עובדי עירייה ואם ראש העיר היה איש אמת הוא היה מורה להם להתנגד להקרנת הסרטים בשבת, ובפועל התברר כי הוא נתן להם הוראה להימנע בכלל מלהצביע".

שלמה גליק ממובילי המחאה בשכונה אמר הבוקר לאתר 'קול חי' כי "שלחתי מיילים והודעות לכל חברי המועצה החרדיים, חלקם לא התייחסו וחלקם לא ענו לטלפונים, אבל מה שברור הוא שכולם ידעו שההחלטה התקבלה", לדבריו, "לא יתכן שברקת מצהיר מצד אחד שהוא נגד ההקרנה בשבת ומצד שני הוא מורה לעובדיו להימנע מלהצביע – דבר שהוביל להחלטה להקרין בשבת את הסרטים במנהל הקהילתי".

"לו העירייה באמת הייתה מתנגדת, הרי שהיה מצופה ממנה לעשות דבר אחד מינימלי – להורות לנציגיה להתנגד בהצבעה", מוסיף גליק.

יצוין, כי עוד לפני ההצבעה – פנו חברי המועצה החרדים אליעזר ראוכברגר, יצחק פינדרוס ונחמניאל סבן במכתב לחבר המועצה משה ליאון יו"ר המנהלים הקהילתיים, לראש העיר ברקת ולמנכ"ל העירייה, שיורו למנוע את הפרת הסטטוס קוו ולא לאפשר את הקרנת הסרטים בשבת, ולמרות פניתם – לא נעשה דבר.

גורם המקורב לאחד מחברי המועצה החרדיים טען הבוקר בתוקף כי הנציגים החרדיים עדיין עמלים לשינוי ההחלטה, תוך שהוא מביע תקווה שעד לשבת הבאה יצליחו אלו במשימתם.

כזכור, לפני כשלושה חודשים גם ליאון שיגר מכתב חריף לשרון שבו הוא כותב כי "הקרנת סרטים בתשלום בשבת במבנה שבשימוש המנהל הקהילתי נחשבת להפרה ברורה של הסטטוס קוו".

"מאז כניסתי לתפקיד מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים אני עומד בראש צוות הידברות שהוקם על ידי ראש העיר הכולל עוד שלושה חברי הנהלת העיר: הרב אהרון ליבוביץ, מר שלמה רוזנשטיין ומר נחמניאל סבן".

"קביעת עמדה וקיום אירועים שמפרים את הסטטוס קוו באופן חד צדדי מהווים פגיעה חמורה והכשלת ניסיונות הגישור וההידברות. לאור האמור לעיל, אבקשכם לבטל לאלתר את הקרנת הסרטים במנהל הקהילתי בשבת עד למיצוי ההידברות וההבנות בנושא", כתב ליאון.

תגובת ראש העיר ירושלים לא התקבלה. היא תפורסם במלואה לכשתתקבל.



1 תגובות

מיין תגובות